borgosztikus

borgosztikus

Szezon, e-shop, prostitúció és covid 2.0

no de mi az összefüggés?

2020. október 29. - borgo.hu

Ügyfél-szolgálatunk mindennapos jelensége, amikor a telefon, chat vagy az email kliens túloldalán megkérdezik ügyfeleink: 

Ebből a cipőből érkezik még 42-es a héten?

Ez a jogos és egyszerű kérdés sok másikat is felvet, pláne most, a vírushelyzet közepén ki-tudja-milyen fázisában. Ugye én, mint ügyfél látok valamit, ami tetszik, akarom, most, de nincs a méretemben. Van 41 és 43 Vagabond Bruce, de 42 nincsen. Ezért informálódok a webes cégnél, hogy tudnak-e szerezni vagy körülnézni a raktár targoncája alatt, esetleg maradt-e egyetlen darab nekem. Persze ha jó a raktározásuk, akkor nem lesz más vagy több, mint ami a weboldalon is elérhető. Viszont azt is meg kell említsük, hogy azokat a termékeket, melyeket ma töltünk fel újként az oldalra, valójában

6-8 hónapja rendeltük. Tehát a márka direkt nekünk gyártotta le a kért mennyiséget. Ma pedig a fél év múlva aktuális szezon cipőit, ruháit varrják épp - a rendelésünk alapján.

Ezáltal nem lehet a legtöbb márkától további tételeket választani. De kit érdekel ez a belső információ? Nos, kb mindenkit érint, ha jól megnézzük. 

Your Style Guide to Trans-Seasonal Dressing | GlamCorner

A szezonok trendjeit tehát "előre látjuk", hisz egy Skechers, Vans, Vagabond, Tommy Hilfiger vagy Calvin Klein két évszakkal előre meghívja a borgo.hu-t az előrendelési szeánszokra. Ez nem jelenti azt, hogy teljesen bezárultak a kapuk az utánrendeléssel kapcsolatosan (ugye, kell az a 42-es Vaga!), csak kb. a szerencsén múlnak a készletek. Vagy a szerencsétlenségen? Nos, idén az utóbbi jellemző: míg mi, multibrand (=több lábon álló) webshopként dőzsölünk az új megrendelésekben és a növekedésben, addig a gyártók küzdenek a covid miatti visszamondásokkal. Sajnos!

Rengeteg hagyományos bolttal rendelkező, komoly múltú hálózat dobta vissza korábbi megrendeléseit, mondván: "ki sem tudunk nyitni a vírus tombolása alatt, akkor minek új áru?"... Ez persze most az eshopok malmára hajtja a vizet, DE ha elhúzódna a járvány még egy évig, már semmilyen online üzlet nem vigyorogna. Ugye maga a forrás-gyártósor is leállhat végleg és az is kérdéses, hogy egy világválságban pánikhangulatban ki vásárolna divatot? De ne legyünk negatívak, még közel sincs ilyen nagy baj. Jelenleg a hozzánk hasonló e-kereskedők tartják életben a gyárakat, mert felvásároljuk az esetleges készleteket (mégis lesz 42-es Vaga Bruce?) és stabil előrendelést adunk le a 2021 tavaszi/nyári szezonra. 

Az alábbi emarketer grafikon is biztató, hisz bár óriási visszaeséssel számol a kiskereskedelemben idén, de 2021/22-ben már stabil növekedés állhat be.

Mindemellett elkeserítő, hogy például Myanmar (aka Burma) területén a covid alatt drasztikusan megnőtt a prostituáltak száma, mert az ország hatalmas fastfashion producernek számít (Banglades, Thaiföld és Kína mellett), viszont a fent említett folyamat miatt sok világmárka leállt a gyártással teljesen vagy részlegesen, munkanélkülivé téve a yangoni varrónőket, akik megalázó döntésre kényszerültek, hogy eltartsák családjukat. Vagyis kockáztatják az életüket, egészségüket (nagyon magas a HIV+ arány) egy elképesztően alacsony jövedelemért (napi 7,000 kyat= 1700HUF összegért).

Ha innen nézzük, kötelessége minden, még-kereső, jómódú nyugati embernek divatot vásárolnia a neten, hogy a világ elsötétülő felén kis reményt nyújtsanak... de valljuk be, ennek a kijelentésnek van egy disszonáns félhangja. Mindenki döntse el miért...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://borgodivat.blog.hu/api/trackback/id/tr5616262654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása