Online vásárolni a világ legkényelmesebb beszerzési procedúrája. Üldögélünk a fotelben, kezünkben a mobilunk, böngészgetünk, beleszeretünk egy termékbe vagy szolgáltatásba, kosárba helyezzük és egy perc múlva már kész vagyunk. Sőt, ki is fizethetjük azonnal, hisz úgy a legtöbb helyen olcsóbb a kiszállítás: de akkor miért csak tízből két ember választja ezt a módot?
Marikának is levonták a kártyájáról , azóta se pénz se kiszállítás... Csaló bandák ezek, én mondom!
Mindenkinek van egy "Marika" (elnézést minden Marikától a névhasználatért) az ismerősei között, aki valamilyen pénzügyi apokalipszist élt át a bankkártyájával kapcsolatosan. Akár igaz a történet akár nem, ez ugye nem löki egekbe a bankkártya ázsióját a felhasználók szemében. Pedig a legtöbb esetben Marikánk volt figyelmetlen, mert valójában:
- az összeget le se vonták (sikertelen tranzakció)
- a megrendelés nem is teljesült (visszaigazolás hiánya, pl: IT hiba)
- bár a megrendelés beérkezett a webshopba, termékhiány/módosítás miatt részben vagy egészben feloldották a zárolást
Utóbbi eset nagyon érdekes, hisz az összeg nincs a webshopnál és nincs az ügyfélnél sem. "De akkor hol a pénzem?!" - kérdezhetnénk dühösen. Nos, a banknál ill. bizonyos IT szempontból a kártyakibocsátónál (Visa, Mastercard). Saját példa: az ügyfél a kártyás rendelés után meggondolja magát, vagy olcsóbb cipőt nézett ki a kiszállítás megkezdése előtt ezért mi a borgo-nál a bank által zárolt összeget feloldjuk (void), így az rövid időn belül (banktól függően) visszakerül a számlára. Tehát a webshop csak felhatalmazást kap, melyet élesít vagy elutasít. Magyarán a bank az úr végig a folyamatban. Pont ez adja a fizetés biztonságát. A borgo.hu-nál egy ügyfél sem szenvedett még kárt az online fizetéssel kapcsolatosan, pedig tranzakciók ezreit kezeljük.
Gondoljuk végig: miért lenne érdeke egy működő webáruháznak az ügyfelek megkárosítása? Hisz
- ez bűncselekmény
- bezárják a vállalkozást a hatóságok
- megszűnik az üzleti tevékenység, amiből addig élt és amiért létrehozta a céget
- több százmilliós (raktárak, irodák, alkalmazottak, gépjárművek, IT) beruházása kerül veszélybe
Ettől függetlenül vannak csalások. Hiszékenység is szerepet játszik sok esetben, mert túl szép ajánlatot adnak szinte ingyen egy félig magyar félig pápua nyelven írt webhelyen és ez ugye kihagyhatatlan. Meg van a profi bűnöző (csoport) aki ikeroldalakat hoz létre ahol úgy tranzaktálunk bankunk oldalán, hogy az valójában egy másik webcímre mutat. Ciki - mondanánk pestiesen.
Ha azonban figyelünk, ez elkerülhető. Mutatjuk, hogyan:
- megbízható webáruház használata (A Borgo eshop 42.000-es követőtáborral, 4.4-es FB és 4.8-as Google elégedettségi rátával rendelkezik)
- a böngésződben ellenőrizd, hogy a webcím biztonságos/secure ‘https://’-el kezdődik. (pl: https://www.borgo.hu/)
- olvasd el az e-shop ÁSZF szekcióját, különösen az elállás jogát és a pénzvisszafizetés módját
- teszteld kérdésekkel az ügyfélszolgálat minőségét
- informálódj a vállalkozást érintő véleményekről
- őrizd meg a banki bizonylatot (sms vagy direktbank) mely problémás esetekben lehet jó alap a tárgyalásra
Tehát: KEEP CALM and PAY ONLINE @ BORGO!